Atomi Kemia 7–9 -oppikirja ja
7. luokan materiaalit 8/2026
8. luokan materiaalit 8/2027
9. luokan materiaalit 8/2028
Tuoteperheisiin kuuluu E-kirja, digikirja, digitehtävät ja opettajan digiopetusaineisto.
Atomi Kemia on selkeä ja helppokäyttöinen yläkoulun kemian sarja, joka vastaa monenlaisten oppijoiden tarpeisiin. Sarjan avulla opetat kemian keskeisiä tietoja ja taitoja innostavien tutkimusten, selkeiden tekstien, monipuolisten tehtävien ja havainnollistavien videoiden avulla. Tiedon oppimisen lisäksi Atomi Kemia opettaa opiskelutaitoja sekä innostaa oppilasta oppimaan itselleen sopivalla tavalla, eri taitotasot huomioiden. Uusi nykyaikainen materiaali tukee oppilaiden monipuolista lukutaitoa sekä kielitaidon kehitystä. Opettajan työn tueksi tarjolla on laajat ja helppokäyttöiset materiaalit, joiden avulla eriyttäminen on vaivatonta. Eriyttämisen mahdollistaa myös sarjaan kuuluvat E-kirjat.
Atomi Kemia -sarjan oppikirja 7–9 ja 7. luokan materiaalit käytössäsi elokuussa 2026!
Atomi Kemia 7–9 -oppikirja ja
7. luokan materiaalit 8/2026
8. luokan materiaalit 8/2027
9. luokan materiaalit 8/2028
Tuoteperheisiin kuuluu E-kirja, digikirja, digitehtävät ja opettajan digiopetusaineisto.
Atomi Kemia 7-9 -kirjassa opetellaan kemian keskeisiä tietoja ja taitoja innostavien tutkimusten, selkeiden tekstien, monipuolisten tehtävien ja havainnollistavien videoiden avulla. Atomi Kemia 7-9 oppikirja on jaettu seitsemään jaksoon sopiviksi aihekokonaisuuksiksi. Kirjan selkeä ja toistuva rakenne helpottaa niin oppilasta kuin opettajaa.
oppikirjailijat
Atomi Kemia tarjoaa yläkoulun oppilaille selkeää tekstiä, runsaasti tehtäviä ja innostavaa kokeellisuutta. Opettajan tukena on monipuolinen digiopetusaineisto. Tutustu uuteen Atomi Kemia -sarjaan ja sen tekijöiden ajatuksiin.
Miia työskentelee kemian ja matematiikan opettaja Pohjoispuiston koulussa Hyvinkäällä. Aiemmin hän on opettanut luonnontiedeluokkia Espoossa ja osallistunut luonnontiedeluokkien pääsykokeiden laatimiseen. Miia on myös opiskellut erityispedagogiikkaa, josta hän kokee olevan merkittävää hyötyä erilaisten oppilaiden kohtaamisessa ja tukemisessa. Lisäksi hänellä on opetuskokemusta Suomi-koulusta, mikä on vahvistanut hänen osaamistaan erityisesti ei suomea äidinkielenään puhuvien oppilaiden opetuksessa.
Miia uskoo vahvasti, että jokainen oppilas voi aidosti innostua kemiasta. Hän haluaa tehdä kemian oppimateriaalia, joka pohjautuu oppilaiden omaan kokemusmaailmaan, mahdollistaa eriyttämisen eri taitotasoille ja innostaa kaikenlaisia oppijoita. Tavoitteena on laatia materiaalia, joka tukee monenlaisia oppimistyylejä ja on helposti hyödynnettävissä myös erilaisissa opetustilanteissa.
Helena on oppikirjailija, joka opetti yli kolmekymmentä vuotta kemiaa ja fysiikkaa Jyväskylän normaalikoulussa yläkoululaisille ja lukiolaisille. Lisäksi hän toimi harjoittelun ohjaajana tuleville kemian ja fysiikan opettajille. Koulutukseltaan Helena on filosofian lisensiaatti ja pääaineena on kemia.
Helena on erityisen kiinnostunut ilmiölähtöisestä oppimisesta. Hän haluaa, että oppilaat ovat aktiivisia tutkijoita ja tiedonhakijoita. Oppimateriaalin tulee tarjota virikkeitä erilaisiin tutkimuksiin ja riittävästi eritasoisia tehtäviä, jotka kehittävät oppilaiden luonnontieteellistä ajattelua. Helena on tehnyt useita kemian ja fysiikan oppimateriaaleja. Hän on ollut mukana yläkoulun Titaani- ja Avain-sarjoissa sekä lukion Kemian Maailma-sarjassa.
Pyry on matemaattisten aineiden opettaja Espoosta. Tällä hetkellä Pyry opettaa aikuislukiossa. Aiemmin Pyry on opettanut pitkään yläkoulussa ja lisäksi hän on myös opettanut fysiikkaa ja kemiaa alakoululaisille. Pyryllä on vuosien kokemus samanaikaisopettajuudesta.
Kokeellinen työskentely ja ilmiöitä mallintavat mielenkiintoiset demonstraatiot ovat keskeinen osa Pyryn oppitunteja. Hänen näkemyksen mukaan oppilaiden mielenkiinnon herättämisessä on tärkeää tarinallistaa opittavia asioita ja liittää kokeellisuutta oppilaiden arkeen. Oppikirjailijana hän haluaa tuoda tätä lähestymistapaa kemian oppimateriaaleihin.
Tommi opettaa Karakallion koulussa Espoossa ja lukuvuonna 2025–2026 hän opettaa myös Vantaan aikuislukiossa. Tommi on toiminut fysiikan ja kemian kehittäjäopettajana Espoossa useana vuonna ja hän ollut mukana Opetushallituksen arviointikriteereitä työstäneessä työryhmässä.
Tommille on tärkeää, että oppimateriaali kytkeytyy arkipäivän ilmiöihin, luonnontieteiden kokeellisuuteen ja tutkimiseen sekä käytännön sovelluksiin. Hän ajattelee, että hyvällä oppimateriaalilla oppilaat innostumaan saadaan kemiasta ja muista luonnontieteistä. Tommi on aikaisemmin ollut oppikirjailijana Titaani kemia -sarjassa.